• Random

    En torsdag med svenskar i Helsingfors


    En ganska vanlig torsdag där jag sett till att dagen inte hade program där jag skulle behöva springa runt. En dag där jag kunde vara hemma, äta frulle och ta ut hunden på en längre promenad i skogen. 

    Den huvudsakliga dagsplanen var att julstäda vårt hem. Så där by heart. Ska jag städa ordentligt skapar jag alltid en lek med mig själv så att jag gör det hela mer detaljerat men framförallt roligare. Vill du lära dig hur du städar roligare får du jättegärna adoptera min städlek. Du hittar den här i min gamla blogg. 

    När hemmet var rent och fint tog jag en hundrunda med Milla

    Kom hem, duschade och svirade om till kjol. Oroa er inte, jag tog på mig strumpisar innan jag gick ut. 

    Kjolen kommer ifrån H&M för den som undrar. 

    Gick vid sextiden ner till Tanner där jag arrangerat en Lilla Juls-fest för Svenskar i Helsingfors, facebook-gruppen jag skapade för sådär nio år sedan och som idag har närmare 500 medlemmar. Gå med om du är svensk och bor i stan. 

    Markerade vårt bord genom att placera mitt kungaporträtt jag ärvt av farmor och farfar bredvid min glögg så att alla svenskar skulle hitta rätt. Funkade ypperligt. Var hemma halv tio och här är jag nu. Yey!

  • Random

    Kvällens bonde söker fru

    Tror aldrig det har hänt tidigare att en bonde blivit dumpad precis innan charter-resan. Gick lite sönder inombords för den stackars bonden från Öland när hans telefonsamtal till tjejen inte gick fram och att han ensam fick checka in på ett grekiskt femstjärnigt par-hotell. Jag har varit på barnfria grekiska parhotell och jag kan tänka mig att det inte var den soligaste stunden i livet att behöva hjärtekrossad poppa en flaska skumpa ensam med ett kamerateam som filmar en när man förmodligen helst av allt vill krypa ner under täcket och låtsas som man inte finns. Som tur flög produktionen ner Simons bästis dagen efter. Men ändå, hoppas Simon verkligen hittar kärleken i framtiden och att jag hittar en bättre fritidssyssla än bönder som dejtar. Men va fan. Dramatiskt ju. 

    Nu ska jag sova. Jag har kanske haft en av de produktivaste dagarna idag på länge. Ja, förutom Bonde söker fru då. Hörs imorgon gullungar!

    Ungefär så här hade Bonde-Simon det i kvällens program. Förutom att han var på en helt annan grekisk ö, ensam, nydumpad på bästa sändningstid och inte nygift och lycklig som jag. Ska komma ihåg det här nästa gång jag tycker lite synd om mig själv. 

  • Random

    Julbadet

    Ha! Erkänn för en sekund nu att ni trodde att jag hade varit i havet? Nej riktigt så kul ska vi inte ha det. Inte än i alla fall. Däremot fick en annan familjemedlem som är orange och väldigt fluffig just sin årliga juledusch. En väldigt brutal upplevelse – enligt Milla. Det finns nämligen få saker som Milla hatar så mycket som att bli just duschad, men efteråt får hon alltid någon form av galen energikick och springer runt runt runt som om hon vore valp. Kommer ihåg att min barndomshund, Border Collien Ella gjorde exakt samma sak. Kanske är det extra kul att springa på parkettgolv när tassarna är våta. 

    Vad vet jag?