• Landet

    Lördagslivet

    Äntligen var det dags för att ta sig ut till Ingå för en natt. Har tidigare planerat att bo här i en vecka i sträck men jag har haft program varje dag i stan, så att bo här har tyvärr inte varit möjligt. Så, idag tog jag tag i projektet att skotta ur vår bil. Den stod lite sorglig och ensam totalt insnöad vid hörnet av Tredje Linjen och bara väntade på att bli räddad. Lånade en halvtrasig skyffel av husbolaget och satte igång grävandet. Lyckades till slut få ut den efter att ha kombinerat gungningstaktiken och snöskotting. Körde ut till Ingå och förväntade mig att bilen skulle behöva parkeras uppe vid vägen, men nej. Världens bästa granne Kaj hade varit där och kört vår väg med traktorn hela vägen ner till huset. Kände mig så bortskämd att jag vet inte vad. 30-årig kvinna som får sådant kungligt välkomnade. Tack Kocka!

    Ägnade eftermiddagen åt att kasta frisbee med Fluffe, skotta lite gångar och experimentera med kameran. Nu blir det snart fyllda kycklingfilébröst, gnocci och tomatsås. Möjligtvis ett glas rödpang eller två till det. Kanske till och med tre.

    Kul annars att mitt IQ-test skapade så många roliga meddelanden på whatsapp. Tydligen inte bara jag som inte fixar “lådtesterna”. Har en kompis som fått 65 i IQ och hon har en magister. Puh, kan andas ut. Jag kanske inte är dum i huvudet trots allt.


    Dagens snöoutfit. Jag och Fluffe matchade varandra i päls (dock är hennes äkta och min fake). Snyggt va?

  • Random

    Fredag och IQ-test

    Herregud hörrni. Jag gjorde ett IQ-test idag av någon dum anledning. Fattade verkligen ingenting. Har inte tålamod för att sitta och försöka förstå logik i olika rutor, men tänkte att jag ändå är relativt smart. Så fick jag mitt resultat. Höll på att ramla av stolen när jag läste. Här är det frågan om en lätt mental retardation. Individer med sådant IQ-värde klarar inte den allmäna utbildningen utan kännbara svårigheter, medan som i en specialklass med speciell tillsyn har de nästan inga som helst problem. I populationen representarar denna grupp 10%.

    Fint att en sådan person ändå fixat en Bachelor. Hehe.

    Nu ska jag ut och äta med min man. Hoppas han är smartare än sin fru. Ha en fin fredag. Puss

  • Random

    Ta mig tillbaka

    Ni vet de där stunderna under sommarmånaderna som får en att le. De där glimtarna man tänker att man ska komma ihåg när livet är mörkt och kallt ett halvår senare. Här har ni några av mina favoritminnen från den finska sommaren. När allt var så ljust och soligt, då mörkret kändes som mest avlägset och man bara njöt av värmen. Den finska sommaren 2018 som slog värmerekord, som gjorde att jag lärde mig det finska ordet för fläkt – tuletin, och som jag hade som mest fritid under sedan sommaren 2003. Den såg ut så här.