-
Helsingfors som staden heter

Hej från Story, Kampen. Här sitter jag iklädd grå mohairtröja, svarta jeans och boots. Så gick det för gårdagens gedigna klack och klänningsplan. Det är lite så när man vaknar i ett hus vid havet där brasan dött någon gång på natten, att allt som är varmt är skönt. Då är man konstigt nog inte så sugen på att trycka in sig själv i strumpbyxor och klackar. Allt ska vara mysigt och varmt. Makes sense.Har just haft en himla trevligt lunch med en landsman och ska snart vidare för nästa grej. Men kaffet är gott och lokaltrafiken i det här landet är så punktlig att bråttom är inte något man behöver ha. Släpper för övrigt ett avsnitt av podden imorgon. Som ni kanske märkt kommer det inte ett avsnitt i veckan längre utan med två till tre veckors mellanrum. Har helt enkelt haft lite för mycket annat i huvudet. Speedar upp hela podderiet mer när min hjärna är återlämnad.
Ps. Nu måste jag gå här ifrån. Det är nämligen tre småbarn som samtidigt testar decibellnivåer. Ny nivå av trauma för öronen.
-
Minusgrader, snö och Blondinbella
Hej från Ingå. Skulle egentligen åka tillbaka till stan ikväll för att gå på öppningsfesten av Con men kände inte riktigt för det. Istället är jag kvar här en natt till, i vinterlandet och fixar grejer. Nätet har krånglat hela dagen så har fått umgås utomhus med solen och därefter internetdelning från telefonen. Inte dåligt det heller. Gratis D-vitamin tackar man inte nej till i november.
Det är minus fem grader ute just nu och snö. Milla sover framför brasan medan jag skickar iväg massa grejer, så lugnt och skönt här. Ska snart återgå till mitt nya pussel som kom på posten häromdagen. Är glad att jag köpte det innan och Black Friday och inte efter. Annars hade jag aldrig fått dem innan jul.Måste åka tillbaka till stan på förmiddagen imorgon eftersom jag har hela tre möten i rad sådär afk. Ser fram emot att träffa coola typer på trevliga ställen. Tänker till och med slå till på klänning och klackar, bara för att jag kan. Kan hända att jag tar tillbaka just den där sista biten när jag står och velar framför garderoben imorgon…
Har förresten som så många andra de senaste dagarna följt med i Blondinbellas cirkus som om det vore nya Paradise Hotel? VAD HÄNDER DÄR? Så många frågetecken. Känns som att det bara blir värre och värre.
Frukost + pussel = sant. 

Lagade även min jacka idag som jag lyckats dra lass dragkedjan på och förundrades över hur bra jag fortfarande är på att sy. Har ändå inte rört symaskinen på flera år och så sitter allt i huvudet. POFF sa det bara, så var den hel igen. Lite som att cykla det därmed att sy. Det brukar finnas två typer av människor. De som kommer överens med symaskinen, och de som inte gör det. Min pappa och jag är i kategori 1 och min mamma i kategori 2.








Nåja, nu tillbaka till glöggdrickandet och pusslandet. Imorgon blir jobberidag. -
Måndagskänslan
Har varit så trött och oinspirerad de senaste dagarna, kanske därför innehållet här just nu suger. Känner mig nästan jetlaggad, men så vitt jag vet är det ingen tidsskillnad mellan stan och Ingå? Kanske jag har brist på någon vettig vitamin eller så är det helt enkelt så att november äter på mig? Jaja. Ska inte komma här och måndagsklaga så att ni blir lika opeppade som jag. Hängde med datorn i Kampen idag och var förvånansvärt produktiv med tanke på energinivån. Kanske det finns hopp för oss tröttisar ändå. Men har ni riktigt bra tips på hur man är sig själv i november får ni gärna dela med er.
Veckan som kommer har jag en hel del möten och luncher inplanerade, ska försöka kombinera det så att jag får vara i Ingå en dag eller två men tror det kan bli lite tajt. Annars har jag Bar Cons öppningsfest här i Berghäll (inte familjemiddagen) och tjejkväll hos Y på lördag. Blir nog bra det här hörrni.
Ps. Har ni ingenting att titta på just nu så rekommenderar jag The Romanoffs som är fristående berättelser om människor som tror sig vara släkt med Tsarfamiljen. Långa avsnitt med helt olika typer av människors liv. Mitt favoritavsnitt är nummer åtta. Finns på Amazon Prime. Den andra serien som jag föll handlöst för heter The truth about the Harry Quebert Affair som handlar om två författare och en relation till en femtonårig flicka som försvann på 70-talet. Finns på Cmore. Ah så bra.

Nu ska jag sova. Igen.