• Random

    Första dagen på det nya året

    Nytt år och nya möjligheter. Hehe. Vaknade ändå upp pigg och glad imorse. Ovanligt pigg för att vara nyårsdagen. Tog ut Milla på morgonpromenad till parken här bredvid som under nattens regn förvandlats till en enda stor isgata. Tyckte ändå att det var en smart idé att promenera där, såklart. Det tog väl sådär tre minuter innan jag låg på rygg på den blöta isen. Gled sedan ner längs med hela backen på ryggen (sådär fem meter), verkligen ingen graciös syn. Mannen som samtidigt passerade såg i alla fall lite road ut. Bjuder på den. Milla tyckte mest att jag betedde mig konstigt och sprang glatt efter mig. What ya doing human? Thanks for the support doge.

    Oh well. Nu hänger vi i soffan, kikar på Bird box (som btw är jättebra) och dricker kaffe. Dagens planer är att göra ingenting. Eller okej, julgranen borde få flytta ut eftersom den barrar varje gång man nuddar lite lätt vid den. Vet inte riktigt hur vi ska få ut den bara utan att barra ner hela trappuppgången? Tips?

  • Random

    Gott nytt år!

    Gott nytt år vänner! Hoppas att ni hade ett lika roligt nyår som vi. Jag har som vana att inte hoppas så mycket på ett alltför skojigt nyår eftersom det oftast brukar floppa lite, men i år hade jag så himla roligt. Helt bäst faktiskt. Vi började kvällen lite lugnt hemma hos oss med raclette och rödpang. Så småningom joinade Nikis bästa vän Rici och därefter tog vi en taxi till Kronhagen för kvällens party. I festvåningen spelades det beerpong, dracks skumpa och dansades till discolampor och rökmaskin. Mycket läckert. Vid tolvslaget kikade vi ut från fönstren på havet, fyrverkerierna och skålade. Vid ettiden skulle festsällskaet vidare till Valkoinen Sali men då promenerade jag och Niki hem i ett snöregnigt Helsingfors för att hänga med Milla som var ensam hemma med Spotify. Sen tog vi ett sista glas i soffan hemma och småpratade i en timme innan det blev sängdags. Bra blandning av middag, party och mys. 


    Vill också ha en rökmaskin. Läckert ju!

    Wopa!

  • Random

    Nyår

    Godmorgon och gott nytt år! Här sitter jag framför brasan och läser en bok jag lånat av min vän Kiri. Mycket bra än så länge även om jag ibland inte riktigt helt hänger med i handlingen? Vet inte om det är språket eller berättarstilen det beror på? Dystopisk berättelse som passar dig som gillar Handmaids tale. Lite samma tema. Finns än så länge bara på favoritspråket engelska.

    Idag är det Nyårsafton och den här lilla familjen ska så småningom packa ihop sitt pick och pack för att dra in till stan. Vi har nämligen något så fashionabelt som en nyårsfest att gå på hos vänner på norra kajen. Tänker förmodligen klädkrisa en halvtimme innan jag klär på mig något av de plaggen jag testade först. Handen upp på igenkänning på den! Festen vi ska på kommer vid midnatt att dra vidare till Valkoinen Sali men då ska Niki och jag gå hem och fira nyår med vår hund. Så fungerar livet med hund. Tänk på det ni som vill inleda 2019 som nyblivna hundägare. Nej men det gör mig faktiskt inget. Tänker att vi ska kura ihop oss alla tre i soffan med champagne i tassarna och en bra film i rutan.